euglena Project

27

Jiyugaoka and
Popularize Euglena.

自由が丘商店街振興組合との連携による
ユーグレナの認知度向上

2012.05

Ongoing

ユーグレナに魅せられてユーグレナ社へ

In 2010, after working on product planning and building an EC site at a company established with a friend, Mio Soma, who was seconded to Leave a Nest Co., Ltd. at that time, was approached by Mr. Yukihiro Maru, the company's representative director.

"I'm looking for someone who is interested in health and beauty and has experience in the EC business at a company called Euglena

当時のユーグレナ社は創業メンバーを含めて約20人程度、自社商品のEC事業を立ち上げようとしているタイミングだった。 微細藻類ユーグレナについてあまり知らなかった相馬だったが、ユーグレナについて調べてみると健康や美容に良いだけでなく、食料危機や地球温暖化などにも貢献できる、世界を救う可能性がある素材なのではないかということが分かってきた。

"If there is such a good material, I want to spread it to society."

With that in mind, Soma Euglena Co., Ltd. in April 2010.

お客さまにユーグレナの良さを
実感していただきたい

入社後、ユーグレナ入りクッキーの商品開発やECサイトの企画、物流やコールセンターの調整などEC事業に必要な準備に取り掛かる。2010年6月にはユーグレナ社として初めてのECサイトがオープンし、一般のお客さまに直接商品を購入していただける体制構築に携わった。

しかし、立ち上げたばかりのECサイトの認知度はまだまだ低く、また「ユーグレナが健康や美容に良い」という正しい認知を獲得することや、長く愛していただける商品を開発することなど多くの課題を抱えての船出だった。

「一度試してもらえれば、ユーグレナは良いものだと実感してもらえるはず」という思いと、うまく伝えるためのきっかけがまだ少ないという悩み。そんな課題を解決するために立ち上がったのが、新商品「ユーグレナの緑汁」の開発と自由が丘商店街振興組合との連携プロジェクトだった。

From Jiyugaoka to the whole country

Jiyugaoka Shopping Street, which is adjacent to Jiyugaoka Station in Tokyo, is one of Tokyo's leading shopping streets with 1,300 stores, and various events are held throughout the year, and its high information dissemination ability is also attracting attention. It is a shopping district promotion association.

「自由が丘商店街振興組合と一緒に取り組むことで、お客さまにユーグレナを食べていただくきっかけがつくれるはずだ。そして多くの方にユーグレナを知ってもらう機会にもなる。」

With that in mind, Soma will promote a collaborative project with the Jiyugaoka Shopping District Promotion Association, centered on exhibiting at the booth at the event "Jiyugaoka Sweets Festa" held in Jiyugaoka once a year in May.

また、相馬は並行して「長く愛していただける、みんなを健康にするための商品」の開発にも着手し、2012年4月、「ユーグレナの緑汁」を発売する。

2012年5月の「自由が丘スイーツフェスタ」では、ユーグレナ入り燃料で走る移動販売車「ユーグレナ・ファーム号」の出店や、「ユーグレナ・ラテ」のサンプリングを実施した。「ユーグレナ・ラテ」は新商品である「ユーグレナの緑汁」をベースに作られ、4日間で1,200杯以上を配布することができた。

「スイーツフェスタ」終了後も、自由が丘で「ユーグレナ・ファーム号」の運営は継続し、「ユーグレナの緑汁」を使った各種ドリンクやユーグレナ入りのベーグルなどの販売を展開した。「ユーグレナ・ファーム」号はミドリムシを飲める場所として話題を呼び、多くのお客様にユーグレナ入りの商品をお試しいただく機会になった。またメディアに取り上げられ、全国にも伝えられた。

その後も自由が丘商店街振興組合との連携は進んだ。
2012年10月には自由が丘の飲食店9店舗がユーグレナ入りのコラボレーションメニューの提供を開始するなど進化していった(翌年には12店舗に拡大)。

2012年10月、自由が丘の飲食店9店舗がユーグレナ入りのメニューを提供

To the future possibilities of children
I want to contribute

As the collaboration with the Jiyugaoka Shopping District Promotion Association progressed, Soma began to wonder if there could be new initiatives with the Jiyugaoka area.

「石垣島ユーグレナの生産拠点である沖縄の石垣島で、地域振興を目的としたみーふぁいゆプロジェクトを行っているように、自由が丘でもユーグレナをきっかけに子どもたちの未来に貢献できることを何かできないか…」

The result was the "Future Children Project," in which children who grow up in different environments on Ishigaki Island and Jiyugaoka interact. In the first project held in 2015, six elementary school students from Ishigaki Island and six elementary school students from Jiyugaoka visited each other's hometowns and took on various challenges such as environmental conservation activities and the development of school lunch menus.

The "Future Children Project" continued the following year and provided an opportunity for children to learn about the importance of nature, the diversity of local cultures, and the charm of each region.

At the 1st "Future Children Project" in 2015, elementary school students from Ishigaki Island and Jiyugaoka
Visited our facility on Ishigaki Island (the third person from the left in the latter row is Soma)

To build a product brand that will last for 100 years

Soma is currently planning and holding events so that customers who purchase Euglena

"I want to build a brand that will last for 100 years with my friends."

With that feeling in mind, I am working hard to connect products and customers.

Posted in April 2019

Euglena Data

~ Euglena Latte ~

Euglena Latte" sold in Jiyugaoka in 2012.
Made from "Euglena Green Juice", milk and condensed milk.

Character

Direct Marketing Department Manager Mio Soma

2010年4月入社。
入社後商品開発やEC事業立ち上げなどに従事。自由が丘商店街振興組合との連携をリードし、ユーグレナの認知度向上に貢献。現在は、当社商品を体感していただくためのイベントの企画運営などに従事。

"This project was made possible with the help of internal and external partners who agreed that it was worth the money." Through our activities in Jiyugaoka, we learned the importance of listening directly to the voices of our customers, and this is also being utilized in the product experience sessions that we are currently planning and operating. "

euglena Projects

vol.00

Bangladeshi children
Find the material to save.

vol.01

Euglena that no one has achieved
Establish outdoor mass culture technology.

vol.02

Euglena
Grow it into a 30 billion yen market.

vol.03

Bangladesh
Lunch for all elementary schools.

vol.04

With CO2 emitted from the chimney
Cultivate Euglena.

vol.05

Euglena cosmetics business
Get up.

vol.06

Japan's first bio-jet fuel
Build a manufacturing plant.

vol.07

The name of "Euglena"
Use it as a weapon.

vol.08

Bringing Euglena to China
Spread it.

vol.09

Acquire super-Euglena.

vol.10

Solve the poverty issue in Bangladesh with the Mung Bean Project.

vol.11

Euglena with Takeda
Develop new products.

vol.12

Utilizing sewage from sewage treatment plants,
Cultivate Euglena.

vol.13

Create a set of guiding principles for euglena’s employees.

vol.14

Japan's unique technology
Cultivate Euglena.

vol.15

Aim to create an office that promotes a pleasant working environment for our employees.

vol.16

Establish the Yugurin Nursery School next to our office.

vol.17

Euglena in Ishigaki Island
Contribute to regional revitalization.

vol.18

Raise awareness of Euglena
Jointly develop new products

vol.19

Euglena cafe
Open a store on Ishigaki Island.

vol.20

Using Euglena as fodder
Raise Hinai chicken.

vol.21

Euglena-containing diesel fuel
Collaborate with Isuzu Motors to put it into practical use.

vol.22

using Euglena
Produce biofuel.

vol.23

研究系ベンチャーを
ヒト、モノ、カネで支える
新しいファンドを確立せよ。

© 2018 MELTIN MMI

vol.24

The world's first Euglena and chlorella
Get ASC-MSC algae certification.

vol.25

Build synergy with group companies.

vol.26

With new friends
Make people healthy at the genetic level.

vol.27

Jiyugaoka and
Popularize Euglena.

vol.28

Euglena supplement
Start up a processing plant.

vol.29

Contribute to community revitalization on Ishigaki Island through the power of science.

vol.30

new Euglena
Develop core cosmetics.

vol.31

Contribute toward solving food shortages among Rohingya refugees.

vol.32

Beauty ingredients derived from Euglena
Unravel your research.

vol.33

Supporting students in taking on challenges!
Start all-year-round recruitment.

vol.34

Euglena and Chlorella
Get halal certification.

vol.35

Euglena that extends healthy life expectancy
Discover possibilities.

vol.36

Taketomi Island prawn farming business
Develop.

vol.37

Drive your car on Euglena biodiesel fuel at the G20 Karuizawa.

vol.38

Plan a mascot character to communicate the appeal of Euglena from Ishigaki Island.

vol.39

Recruit and select CFOs (Chief Financial Officers).

vol.40

Domestic Kalahari watermelon
Cultivate.

vol.41

Japan's first "virtual only
Hold a general meeting of shareholders.

vol.42

next-generation biodiesel fuel
popularize it

vol.43

Corporate
Renew your identity.

vol.44

Born in Ishigaki Island
Euglena permeate.

vol.45

derived from Euglena
Accelerate fertilizer research.

vol.46

Japan's skies with biofuel
keep it clean.

vol.47

improve the office environment
Make your teammates more productive.

vol.48

in cosmetics
Pursue sustainability

vol.49

Next new material "Midori Koji"
Spread your value to the world.

vol.50

ユーグレナの
ESG経営を加速させよ

vol.51

未来世代アドバイザリーボードを
設置せよ。